Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2017

Τρεις μάρτυρες, κανένα στοιχείο περί εγκληματικής οργανώσεως


Ιδιαίτερα παραγωγική ήταν και η σημερινή συνεδρίαση της δίκης της Χρυσής Αυγής, η οποία έλαβε χώρα στην αίθουσα των Φυλακών Κορυδαλλού.

Πρώτος κατά σειράν μάρτυρας κατέθεσε ο Δήμαρχος Κορίνθου Αλέξανδρος Πνευματικός, ο οποίος κράτησε σαφείς αποστάσεις από το κατηγορητήριο και δήλωσε χαρακτηριστικά: «Δεν έχω να εισφέρω κάτι για την κατηγορία της εγκληματικής οργάνωσης».

Στη συνέχεια εξετάστηκε o τέως Δήμαρχος Νεμέας Ευάγγελος Ανδριανάκος, ο οποίος ρωτήθηκε σχετικά από τους συνηγόρους Δ. Παπαδέλλη και Γ. Μιχαλόλια:

«Δ: Κύριε μάρτυς μια απλή ερώτηση θα σας κάνω. Είπατε ότι η Χρυσή Αυγή έκανε κάποια πορεία στην πόλη σας το 2012. Την χαρακτηρίσατε παρέλαση. Εγώ θέλω να σας ρωτήσω: Είχαν δημιουργήσει ποτέ φασαρίες;
Μ: Καμία φασαρία, κανένα επεισόδιο σε εκείνη την εκδήλωση.
Δ: Εσάς προσωπικά ή σαν δημαρχιακό θεσμό σας δημιούργησαν ποτέ κάποιο πρόβλημα;
Μ: Πρόβλημα συγκεκριμένο όχι. Σε σχέση με μία απόφαση του δημοτικού συμβουλίου μόνο που αφορούσε τη διαχείριση των απορριμμάτων, έγινε μία προσπάθεια και από τη Χρυσή Αυγή και από άλλους να υποστηριχθεί ότι εγώ θέλω να φέρω τα σκουπίδια όλης της Πελοποννήσου στη Νεμέα.
Δ: Πολιτική διαφωνία δηλαδή.
Μ: Ναι…
Δ: Μετά τον Μάιο του 2012, έγινε καμία μεγάλη ανοικτή εκδήλωση της Χρυσής Αυγής στην Νεμέα;
Μ: Ναι, έκαναν στο Δημαρχείο μία εκδήλωση τον Αύγουστο του 2013, στην οποία παραβρέθηκε και ο κύριος Μιχαλολιάκος.
Δ:  Ποιο ήταν το θέμα;
Μ: Η διαχείριση των απορριμμάτων.
Δ: Κόσμος από την τοπική κοινωνία πήγε;
Μ: Ναι.
Δ: Σημειώθηκαν καθόλου επεισόδια;
Μ: Όχι.
Δ: Σας απείλησαν για να τους δώσετε το Δημαρχείο;
Μ: Όχι. Δημοκρατικά λειτουργώντας το είχα ανοιχτό σε όλα τα κόμματα.»

Τελευταίος, κατέθεσε ως μάρτυρας ο Αθανάσιος Ράδης, αστυνομικός από την Βέροια, ο οποίος ήταν συμμαθητής του Ηλία Σταύρου και κατά το παρελθόν διατηρούσε μαζί του φιλικές σχέσεις:

«Π: Πότε συναντηθήκατε τελευταία φορά με τον Σταύρου;
Μ: Στα τέλη Ιουνίου 2014 με πήρε τηλέφωνο και μου ζήτησε να βρεθούμε. Κατά την συνάντησή μας μου ανέφερε ότι ενέπλεξε το όνομά μου στην κατάθεσή του στην κυρία Κλάπα διότι «μου την φυλούσε» επειδή έκοψα τις κοινωνικές σχέσεις μαζί του και γιατί και καλά τον διέβαλα στους φίλους του. Εγώ όμως ποτέ δεν τον είχα διαβάλλει σε κάποιον, δεν ίσχυε κάτι τέτοιο.
Π: Γιατί διακόψατε σχέσεις μαζί του;
Μ: Επειδή είχε παράλογες απαιτήσεις. Π.χ. ήθελε να χωρίσω από την κοπέλα μου για να περνάω περισσότερο χρόνο μαζί του.
Δ: Σας είχε αναφέρει ότι δέχονταν απειλές από τη Χρυσή Αυγή;
Μ: Ναι.
Δ: Σε τι συνίσταντο αυτές οι απειλές;
Μ: Δεν γνωρίζω. Όταν τον ρώτησα, μου απάντησε ότι: «κάποιος είχε έναν φίλο ο οποίος κέρδισε στο λαχείο, αλλά γνώρισε μία και του τα ‘φαγε.
Δ: Συγγνώμη τι σχέση έχει αυτό με το ερώτημα που του κάνατε;
Μ: Είναι η απάντηση που μου έδωσε όταν τον ρώτησα για τις απειλές. Ήταν εντελώς αόριστη η απάντησή του.
Δ: Σας φάνηκε λογική η απάντησή του;
Μ: Τι να σας πω…

Δ: Προφίλ στο Facebook είχε ο Σταύρου;
Μ: Ναι.
Δ: Υβριστικές αναρτήσεις έκανε εναντίον σας;
Μ: Ναι, είδα ότι την περίοδο αφότου συναντήθηκα τελευταία φορά μαζί του, έκανε κάποιες αναρτήσεις υβριστικές εναντίον μου.
Δ: Για ποιο λόγο τις έκανε; Του είχατε κάνει εσείς κάτι; Πώς εξηγείτε τη συμπεριφορά του; Είχατε δώσει εσείς κάποιο δικαίωμα για να σας βρίζει;
Μ: Μου είχε πει ότι επειδή θεώρησε ότι εγώ δεν τον στήριξα αρκετά και ήμουν υπεύθυνος ότι όλοι οι γνωστοί του δεν του μιλάνε, θέλησε να κάνει το ίδιο και σε βάρος μου.  
Δ: Αυτή η συμπεριφορά του είχε έρεισμα σε πραγματικά γεγονότα; Δηλαδή εσείς είχατε κάνει ενέργειες ώστε να θεωρείστε υπεύθυνος που κάποιοι άλλοι κόψαν την παρέα μαζί του;
Μ: Φυσικά και όχι.

Δ: Την συμπεριφορά ενός τέτοιου ανθρώπου, δικηγόρου, ο οποίος ήταν σε ένα πολιτικό κόμμα και ισχυρίζεται ότι έφυγε επειδή «είδε το φως το αληθινόν» και μετεστράφη, αυτή τη συμπεριφορά λοιπόν να βρίζει, να κατηγορεί ανυπόστατα, εσείς πώς την αξιολογείτε;
Μ: Ήταν η κακία του. Ήταν αυτό που ανέφερα πριν, ο χαρακτήρας του δεν ήταν το ίδιο.
Δ: Μπορούσε δηλαδή αυτή η κακία που χαρακτήριζε την προσωπικότητά του να τον οδηγήσει να κατηγορήσει ανυπόστατα κάποιον άνθρωπο; Εσείς τι λέτε από την προσωπική σας εμπειρία;
Μ: Αυτό που είδα, όσον αφορά για μένα, ήταν ψευδή αυτά που έλεγε. Ψευδή, μισές αλήθειες κλπ.
Δ: Και μία τελευταία ερώτηση. Ανάρτηση με απειλητικό περιεχόμενο για την οικογένειά σας, ότι «σκέψου την οικογένειά σου και φέρσου έξυπνα και αν το πράξεις θα φροντίσω να μην ασχοληθεί κανείς μαζί σου», την θυμόσαστε;
Μ: Ναι, την θυμάμαι αυτή την ανάρτηση. Την εξέλαβα ως απειλή.
Δ: Με ποια αφορμή μπήκατε στο προφίλ του Σταύρου στο facebook και είδατε αυτές τις αναρτήσεις;
Μ: Όταν βρήκα το τζάμι του αυτοκινήτου μου σπασμένο με πέτρα. Τότε ενδιαφέρθηκα και μπήκα στο προφίλ του και είδα ότι υπήρχαν οι απειλητικές αναρτήσεις.
Δ: Άρα συσχετίσατε το σπάσιμο του τζαμιού με τις αναρτήσεις του Σταύρου…»

Η επόμενη συνεδρίαση θα γίνει στον Κορυδαλλό, την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου.
http://diki-xa.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: